♥ Dan före doppardan

Hej!
Liksom Lollo har även min julstämningen försvunnit lite, tråkigt.
Julen var så rolig när man var liten då sat man uppe och väntade på tomten.
Det gick inte och sova eller nånting.
Jag tror att jag förväntar mig för mycket, det är typ de enda dagarna på året som man förväntar sig saker.
Det finns liksom något magiskt över julen, eller i alla fall så tänker man sig den så.
Alla ska vara glada, inte minst en själv.
Man ska ha hunnit julpyntat och julbakat.
Lagat mat och lyssnat på julmusik.
Slagit in alla juklappar och provsmakat skinkan.

Istället för att riktigt leva i nuet drömmer jag om framtiden.
Vad jag ska göra med min familj för att skapa den där magiska julen som fanns när man var liten.

Har varit dålig på att uppdatera också men orden finns inte riktigt där.

Idag
Jag har bakat två olika bröd och städat mitt rum.
Träffat Frida och vi har bytt julklappar, jag har fått två jättesöta halsband nu.
Gjort marmeladgodis till mormor som blev totalt misslyckat så nu får det bli till hallonsylt istället.
Blir uppesittarkväll med bingolotto, det har blivit som nån sorts tradition.
Så blir det varm skinka också, typ den enda dagen på året jag äter skinka.

Det blev ett långt inlägg nu, men idag blev tankarna till ord.






Kommentarer
Postat av: erik

God Jul Terese:)

2010-12-23 @ 19:29:51
URL: http://therightplace.blogg.se/
Postat av: lollo

god jul gullis! :) <3

2010-12-23 @ 21:42:28
URL: http://lojsss.blogg.se/
Postat av: Ellie

Fint halsband:)

2010-12-25 @ 09:00:57
URL: http://makemefly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0