~ Thoughts.

Schh...hör ni ljudet från vinden som viner i träden utanför fönstret? Inte jag heller eftersom att jag sitter inne på mitt rum och har musik dunkandes i mina öron. Men om jag skulle varit ute hade jag nog hört det. Ungefär så förvirrad är jag, tror jag i alla fall. Jag har nog aldrig förstått mig på livet riktigt, ibland är allt rätt men lika plötligt kan allt vändas upp och ner igen. När man var liten tänkte man igenting man bara gjorde och bara var, när förändrades det egentligen? Jag märkte inte när jag igenom gick förändringen, jag vet bara hur det var då och hur det är nu. Jag ska försöka upprätthålla någon sorts balans mellan att vara och att prestera jag vet inte riktigt hur men på nått sätt måste det väl gå? Eller hur ska jag kunna veta vad jag, vad vi är på väg mot? Jag går och går och går (det där lät som om duracellkaninen har varit här och trippat på mitt skrivbord ;p) men vart är jag egentligen på väg? Jag kanske borde fundera på det innan jag är modig och går, eller ska jag bara våga och strunta i målet? Nej, så kan det väl ändå inte vara!

Knäppt det blev på något mystiskt sätt.



~ A song.

Dagens låt!

Evanescence – My Immortal


~ 21.43

Hejsan, tänkte tala om lite vad som händer just nu :). Har bara varit hemma hela dagen beövde verkligen en vilodag innan en ny vecka tar form. IMORN bär det av till falun allra först, och sedan raka vägen till skolan, har information om valen till åk 2 av våran studievägledare :). Vet inte vad jag ska välja riktigt det spelar kanske inte så stor roll egentligen.
So now you know and then I can say good night to u all.




<3


~ Söndag.

Min blogg är fin nu och, ändå har jag ingen motivation till att skriva ÄN, det kommer hoppas jag :).
Det var allt just nu!


~ Header.

Äntligen en header :). Tack så väldigt mycket Carrot!
Visst är den fin? ;).


~ Nattis.

Jag ska inte gå och lägga mig än men snart, så god natt på er.



~ Ännu en vinter.

Vi har redan fått en massa läxor, och inbokade prov och inlämningar i skolan. Pust säger jag bara, fick typ 3 prov inbokade redan första dagen men det känns ändå lite roligare nu när vi ska välja inriktning och individuella val till 2:an då får man läsa lite som man själv vill :). Men jag vet inte än vad jag ska välja men det lutar åt ekonomi kanske men det finns ju alltid sam, kultur och språk att välja emellan också :p.
Har varit på kuplen idag också, köpte en varm mysig mössa och stift till pennan i skolan, bild på mössan kan jag visa kanske imorn! Vi bloggas.




Vinter kan nog vara ganska fint ändå.  


~ Bara lilla jag.

Det känns tråkigt att blogga för vem vill liksom läsa om mitt liv när jag inte ens vågar tänka på det själv? Det är skillnad om man typ skriver provocerande eller med ett alias eller om man har ett ovanligt intresse men hur kul är det att veta att jag typ går i skolan? Jaha ursäkta, men gör inte typ alla det? Jag är bara en helt vanlig tjej tror jag, även om man känner sig helt annorlunda än alla andra ibland ;p. Onödig uppdatering, men nu vet ni iaf det!



~ Bloggar.

Här är länkatr till de bloggar som jag brukar läsa, det är mest kompisar tror jag men har också läst "kändisbloggar" förut ;).

eeemmasplace - http://eeemmasplace.blogg.se
missmajo - http://missmjao.blogg.se
esioulw - http://esiuolw.blogg.se
inte lika bra - http://intelikabra.blogg.se
joosefashion - http://joosefashion.blogg.se/
juliebetina - http://juliebetina.blogg.no/
livetutan - http://livetutan.devote.se
rutiga bloggen - http://rutigabloggen.blogspot.com/

jag följer bloggarna med bloglovin och det tycker jag är superbra (y):). 

~ Just a little song.

Dagens låt, lyssna och njut :).

Panic! At the Disco – I Write Sins Not Tragedies



~ 16.42

Första skoldagen avklarad då, det gick väl rätt bra kul och träffa alla igen iallafall :).
Har ni några nyårslöften? Jag börjar ångra mina lite, ett utav mina löften är att jag ska våga prata med mer folk, eller jag ska göra det även om jag egentligen inte vågar ;p. Men det känns lite svårt hehe x).
Aja, har redan prov och inlämningar å sånt iaf så nu måste man plugga igen -.-

See ya.


~ Kväll.

Kan inte sluta tänka på morgondagen ;s. Det känns kul men jobbigt att börja i skolan igen, roligt att träffa vännerna iaf :). IKVÄLL ska jag nog bara njuta av sista kvällen på lovet, kolla på tv och sen äta lite. Tänker försöka lägga mig tidigt också men jag kommer säkert inte kunna sova, typiskt -.-
Aja hörs imorn, så ska jag berätta om den mest ångestfyllda dagen på året hitills ;p.'





~ Do it.

Såg att lollo hade gjort testet, och jag hade tråkigt så då gjorde jag också det ;p. Jag blev Carrie Bradshaw, http://testadigsjalv.se.msn.com/noje/sexandthecity/Start.aspx :).


~ Just nu.

blev oavgjort, skönt det var de värda killarna :)
tänkte se på det hära programmet när "tjockisarna" dansar, ganska kul tycker jag. Man tror inte att de ska vara så duktiga och smidiga, det är de ändå fast de är så stora. ska väl äta lite också samtidigt kanske, bra kombination = mat+tv ;p.
vi bloggas :)


~ Skola.

Är det bara jag som känner ångest inför att börja skolan igen? Det är ju kul att träffa alla igen, men jag orkar inte med själva skolan känns det som. Eller jag vet inte, för det brukar ju gå bra när man väl kommer in i det.v Men just nu känns det inte rätt bara.

IDAG blir det att följa med och kolla på när lillebrorsan spelar, jag trodde att jag hade tröttnat på hockey efter sundsvall förra helgen men tydligen inte ;p.

Vi får se när jag skriver nästa gång, bara jag kommer på nått.





~ Hemkommen.

Nu har jag blivit dålig på att uppdatera igen,
 asså man tröttnar liksom för att det inte finns så mycket att skriva om *SUCK*
om jag inte skriver på ett tag så gör jag nog ett nytt försök igen när skolan börjar den 11 jan.



<3


~ Hmm.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu så jag lägger in en lista så har jag iaf skrivit nått -.-

Ditt namn? Terese

Födelseår? 1993

Hur Lång är du? 165 centilång.

spelar du något instrument? piano/keyborad.

första tankar när du vaknar? neej, måste jag gå upp redan?

Vart befinner du dig just nu? på ett hotellrum i sundsvall.

Vad har du för färg dina kalsonger ? KALSONGER?!

Har du några husdjur? nej inte längre.

Är du singel?  ja.

Vem är snyggast? ingen, men många sötingar.

Vem vet mest om dig? oj vilken svår fråga, mamma och pappa kanske :p.

Vad vill du ha just nu? nått jag längtar efter :).

Rädd för? att inte vara tillräckligt bra och att inte räcka till.

Har du körkort? nej, men har övningskört 2ggr.

Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? emma.

mcdonalds eller Burgerking? mcdonalds såklart (y)

Sjunger du? lalala, jah :).

Vad har du för skostorlek? 38-39

har du haft sex med fler än 1 person på samma gång? nej?!

Vill du gifta dig? ah.

Kommer du överens med dina föräldrar? ibland när jag vill komma överens.

Din hårfärg? ljusbrunt.

Grönan eller Liseberg? liseberg, är större och har fler berg och dalbanor.

sover du i? min säng.

Kläder du har på dig nu? mjukisbyxor, tröja.

favoritårstid? vår kanske, fast alla årstider är bra på sitt vis.

Favoritmat och dryck? tacos & vatten.

Hur svarar du i telefonen hemma? hej det är terese, haha.

svarar du i mobilen? lika eller ah.

sov du ensam inatt? det beror på hur man menar, ensam i min säng men inte ensam i rummet ;p.

Vad gjorde du kl 08 i morse? kollade på hockey. 

gjorde du för 15 min sedan? fixade i ordning mig för sängen :).

Vad var det senaste någon sa till dig ? kommer inte ihåg x)

vad är det för väder hos dig nu? kallt brr....typ -36

Godaste glassmaken? vanilj.

Drömmer du mardrömmar? inte ofta.

Vad ser du om du tittar till höger? en dörr.

vad är ditt favortit godis? lösgodis eller choklad.

Hur många kuddar sover du med? 3.

Längtar du mest efter just nu? hemligt.

Vad väntar dig om 10 år? jobb, och eget hem.

Saknar du någon nu?  ja.

Snus eller cigaretter? inget utav det tack!

Vill du ha barn? ja.

Längtar du till din nästa födelsedag? nja, har inte tänkt på det än men jag antar det.

Är du snäll? det beror på om du är snäll mot mig ;p.

Är du blyg? ja ibland, nej ibland.

Tycker du att du har fin dialekt? fin? nja, jag pratar inte så bred dialekt.

Har du spytt i någons knä? kanske när jag var liten?

Är du modig? det sägs det, men jag vet inte.

Har du använt någon hårprodukt idag? ja, hårspray.

Har du bråkat med någon idag? nej.

har du för planer till helgen? nästa helg? ska vila innan skolan börjar.

Vilken åldersgräns tycker du det ska vara på systembolaget? svår fråga, 18 iaf. 

Är du sugen på något nu? samma fråga typ, läskigt.

Brukar du bada i sjöar om somrarna? ja, nån gång så.

Vem får en kram? de som vill ha en :).

Vem får en puss? den jag gillar.

Kan du baka bullar? jag tror det ;).

Bläck eller blyerts? bläck.

Katt eller råtta? katt.

Hund eller katt? hund.

Vad såg du senast på tv? nått nyårsprogram.

Tycker du om din pappa? jag älskar honom.


~ God natt.

Jag vet att det är tidigt men jag måste typ gå och lägga mig nu om jag ska hinna sova någonting innan vi åker upp till sundsvall. Tänkt försöka vakna 5.15 imorn får se hur det går :). Så sov gott!



Nyår.

Gott nytt år och vi är på väg i tiotalet :). Några nyårslöften? Jag kom inte på nått direkt fast lite småsaker kanske man ändå ska försöka tänka annorlunda om. Jag firade mitt nyår i Uppsala med vänner, allltid roligt fast nyår är ju lite speciellt. Det sägs att det som är på tolvslaget visar hur resten av året kommer att bli :).
IMORN åker jag till Sundsvall med familjen för andreas (lillebror) har hockeycup, men tänker nog ta med mig datorn ;p.




s, f och t :)



skulle kolla snett men det ser mest ut som att jag är jätteledsen ;p.

RSS 2.0