~ 13.18

And off we go.....nu bär det av till uppsala så gott nytt år :).




~ Musik.

hejsvejs :) idag är dagen då jag far till uppsala. Just NU lyssnar jag lite på musik och försöker packa lite, inte världens roligaste för man tycker alltid att man inte har några kläder när man väl ska lägga ner de i väskan. Jag lyssnar på Benesser som tydligen vann garagerockten, vet inte riktigt om jag gillar det lite speciell stil måste jag säga ;p. Aja slänger in några ord innan jag åker!




söta x)


~ Just a little song.

Eftermiddagens låt! Jason Derulo – Whatcha Say - Main Version


~ 19.02

Så nu har jag klippt mig men jag är inte säker på om det blev bra än, vet inte om det är att jag inte har vant mig än eller om jag helt enkelt inte gillar det ;p.






~

NU ska jag åka och klippa mig om en stund och jag vet fortfarande inte hur,
 har lite ont i magen nu haha x).
 Får ta nån bild sen när jag kommer hem för att visa resultatet.
IMORN ska jag och några kompisar ta tåget till uppsala för att vara där över nyår,
 det kommer nog bli riktigt kul :).
Så IKVÄLL blir det nog att packa lite,
man brukar alltid ta med sig för mycket.
Ska försöka att bara packa ner det viktigaste,
 eller kanske lite mindre än det jag tycker är det viktigaste haha xD.




;)


~ Klipp.

Jag ska klippa mig imorn men jag vet inte hur?
 Har funderat på att klippa håret kanske axellångt men fortsätta behålla luggen rätt lång,
 men jag vet inte.
 Skulle jag passa i lite kortare hår eller ska jag bara toppa det som det är nu?
 Grejen är att det är tråkigt med långt hår för man kan typ inte göra någonting med det det bara ligger platt.



carrot, emma, jag :). 



c, jag, e <3.


~ Film, kompisar och en header.

Ska kolla på Martina Haags film "underbar och älskad av alla",
 den ska vara rätt bra har jag hört.

Fick också reda på något väldigt roligt för en stund sedan,
ska åka och hälsa på en tjej från eskilstuna som jag träffade i england :).
Jag och finn ska åka dit en helg i januari tror jag,
 vi vet inte riktigt vad vi ska göra men det löser sig nog!





Carro håller på och fixar min header nu också yey :),
jag tror nog att den kommer att bli superfin.

Hejsvejs så länge.


~ Skola.

Är det nån mer än jag som känner att lovet går alldeles för snabbt? Får typ ångest för att jag inte kommer att vara pepp inför skolan när den börjar igen, att jag inte har gjort alla de sakerna som jag ville hinna göra på lovet. 2 veckor kvar nu och det känns som om lov redan vore slut och att skolan skulle börja imorron.
Knasigt, aja NU ska i alla fall jag och mamma ut och gå lite,
 brukar vara skönt för då får tankarna lite luft ett tag :).






~ Tomt.

Det finns inte så mycket att säga just nu.
 Längtar och saknar så mycket.
 Några enkla ord som tar tag i mig bara.
 Ville bara säga det.


~ Sovdags.

Ville bara säga god natt.
Bloggas imorron igen.


~ Ord.....

......så många ord.
Vad bestämmer vem man är? 
En del skulle nog säga ens gener alltså dna,
 eller ens förutsättningar som vart man bor, föräldrar, och allt annat runt omkring.
Medan andra skulle säga något mer filosofiskt som att "du blir den du gör dig till".
Men hur hänger allt detta ihop då?
En person som har dåliga förutsättnigar ska den bara ta sin lott,
eller har den möjlighet att förändra vart den kommer iftrån och göra det till något helt nytt?
Om man tänker på det närmare så måste det väl ändå vara så att man präglas av sina gener och sina förutsättnigar i livet, men skillnaden är nog att det inte slutar där för man är ju också sin egen.
Man har chans att förändra saker i livet, man får ta sin chans istället för att ge upp.
Så tänk på det som att det finns en risk att hamna i dåliga förutsättnigar, men också en chans att göra livet till det man har tänkt att det ska vara och vill att det ska bli.
Så ge inte upp hoppet och ta din lott utan dröm vidare i hopp om att vara den du vill bli.



~ Ung för evigt.

Forever young, I won't to be forever young. Do you really won't to live forever? forever? forever?
http://www.youtube.com/watch?v=yuu2DdQ8WtE


~ Nån annan dag.

Jag måste säga att jag är ganska trött efter julhelgen,
 det har varit rätt mysigt och nu har man fått lite nya grejer också :).
Var hos mina kusiner igår och roligt var det, vi träffas så sällan nuförtiden.

IDAG blir det nog bara att vara hemma,
 eller kanske borde man ut och kolla lite på mellandagsrean.
Annars blir det nog mest oc, min favoritserie :).

Ha en bra dag så skriver jag senare!








~ Jul.

NU åker vi hörs imorn eller nått ;).

~ Confusing.

NU har jag äntligen fått igång internet på min dator :). Men det blev lite krångligt för jag hittade inte pin-koden och så fick jag lov att ringa till kundservice för att får den. Men sen kollade pappa på kortet och då skulle man tydligen skrapa nån ruta där det stod både pin- och puk-koden! Smart av mig ;p. Slänger in en bild på den också, ser väl typ ut som vilken svart dator som helst :).



IDAG blir det att åka till kusinerna och fira jul med mammas släkt. Så då blir det ännu mera mat, sällskap och klappar! Så ha det bra så länge kanske skriver nått innan vi åker :).

~ Juletid.

Hejs allihopa :).
 Då var man hemma igen efter massa mat och julklappar.
Jag fick ett stort paket som jag inte hade någon aning om vad som var i,
sen visade det sig att det var en laptop!
Gissa hur förvånad jag blev?
Jag hade inte ens önskat mig det ;p.
Sen fick jag typ kalender, block, pengar, lotter, en volumemaster och lite sånt. 
Det har varit mysigt att träffa släkt och vänner :).
 
Har typ inte ro att skriva nått mer just nu men har iaf berättat lite :).
Ha det bra!


~ Julafton.

Det har redan sagts alltför många gånger men ändå,
GOD JUL.
Jag hoppas att ni alla,
 ja att hela världen kommer få en riktigt bra jul.
Inga katastrofer eller slocknande liv,
bara mys och jul :).

IDAG kommer jag och min familj åka till min faster och fira jul med pappas släkt,
farmor, farfar, fastrar och farbröder, kusiner och kusinbarn kommer alla att vara där :). 

Vi bloggas!



~ Bak.

NU har vi bakat färdigt saffranskaka och pepparkakor blev det :).
Frida var hit också fick julkllappar presentkort på h&m och ett litet fotokollage,
väldigt glad blev jag för det :)!
Och imorn är det julafton men jag har liksom ingen julkänsla,
när man var liten kände man sig spänd på en gång liksom
allt blev så stor då.
Jag saknar det!

 






texten lyder: god jul önskar frida & alla svettkillar
p.s du får ta han i kostymen, han ser inte så svettig ut!


~

Hejsan där i julstöket :).
 Har fixat alla julklappar så nu är det väl bara att slå in de!
Carro har lovat att hon kan fixa min header,
 så då kommer min blogg att se lite mer personlig ut jue ;p.
Ha redan fått några julklappar från kompisar och så,
 härligt man får riktig julstämning då ju.
IDAG ska jag byta julklapp med Fritjof och så kommer mormor hit.
Vi ska också baka lite, fixa det sista inför julen,
och ikväll blir det uppesittarkväll ;p. 
Lägger in en bild på julgranen!


 

dålig kvalité på bilden men man kan se lite hur den ser ut iaf.


~ <3

kent - utan dina andetag
http://www.youtube.com/watch?v=NZfKXOlA7L0
så fin text.


~ Nu.

NU är jag på väg bort, ska äta på thai och leta julklappar med finn.
Ha det bra så länge ;).




f & p <3


~ Anka.

Hejs :). Har ni sett Anna Ankas jul?
 Det är så töntigt för nu spelar hon verkligen på att hon kan påverka Sverige.
 Förut när hon var med i Svenska hollywood fruar blev Sverige negativt påverkade och nu spelar hon på det,
 men det är bara så himla överdrivet -.-
http://www.tv3.se/play/224833

Aja nog om det,
 idag ska jag träffa finn och vi ska handla de sista julklapparna,
och kanske äta lite thai :).


~ ?

så många frågor och lika många svar.
frågorna följer en hela tiden men svaren är svårare att nå.
frågorna är enkla och svaren så mycket mer invecklade.
så även om man hade svaren skulle man ändå inte förstå.


~ Right now.

IDAG...
;)
Ska jag baka.
Måste jag städa.
Borde jag slå in julklappar.
Kommer mammas kompis hit. 
Och ikväll blir det julmys med några vänner.


~ Spotify.

Lägger in en länk till den spelningslista jag lyssnar på just nu :).

Maybe I'm Amazed


~ Idag.

Kupolen idag igen då handlade kläder och de flesta julklapparna tillsammans med brorsan :). Har också bakat chokladkakor med nötter på.
   SEN blir det att se gossip girl, den är också bra fast jag gillar oc bättre. Jag gillar att följa olika teveserier på kvällarna, jag är nog en riktig teve-människa ;). 
   IMORN blir det lite julmys med några kompisar, bestämde oss för att alla skulle köpa en liten julklapp med nånting som börjar på bokstaven "n". Hoppas att ingen utav dem läser min blogg för då vet de nu att det är nötcreme i paketet från mig ;p.






~ Shopping.

Då har man äntligen kommit hem efter ett par timmar på ett knökfullt köpcentrum, men måste nog ut och handla minst en gång till, säkert fler gånger också ;p. Köpte såklart också ågot till mig själv närmare bestämt en tröja och en kjol som jag kan ha på jul och nyår :).
Jag lovade ju att jag skulle visa vad jag har köpt så här kommer lite bilder!



blågrön tröja h&m 99:-
kjol gina tricot 249:-                                                                                                                                      
armband från nån tidning tror jag ;p




godis och skridskosnören till brorsan går alltid hem eftersom att han
spelar hockey :p.


~ Only hope.

Du är vackrast av alla änglar och jag är bara en demon i din skugga.

There's a song that's inside of my soul.
It's the one that I've tried to write over and over again
I'm awake in the infinite cold.
But you sing to me over and over and over again.

So, I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I know now you're my only hope.

Sing to me the song of the stars.
Of your galaxy dancing and laughing and laughing again.
When it feels like my dreams are so far
Sing to me of the plans that you have for me over again.

So I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I know now, you're my only hope.

I give you my destiny.
I'm giving you all of me.
I want your symphony, singing in all that I am
At the top of my lungs, I'm giving it back.

So I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I pray, to be only yours
I know now you're my only hope.

hmmmmm, hmmmmm, oooooh.

Den här låten betyder så mycket för mig just nu.

~ Julklappar.

Redan vaken? Japp vaknade först 7.45 men lyckades somna om som tur var :). Idag ska jag handla julklappar tillsammans med my parents, har bara köpt till mamma än så länge iih PANIK. Några förslag på vad man skulle kunna köpa till kompisarna? mormor? Brorsan?



Kanske kommer mina julklappar att se ut så här :). Det är ganska viktigt hur själva paketet ser ut tycker jag annars blir man inte så sugen på att öppna för att se vad som är inuti.
Lägger in bilder senare för att visa vad jag har köpt ;).


~ Ny blogg!

Hejsan :) Fick bara lust att skapa en blogg så att tjejerna blir nöjda, har hört lite tjat om det! Det beror nog på att de själva har egen blogg så att de då också är intresserade av att läsa andras.
   NU tänkte jag kolla på förnedringsteve, ullared. SEN blir det nog att fortsätta med teven och sedan gå och lägga sig tidigt, har inte mått så bra idag vet inte varför -.-

vännerna emma, lollo, och carro :))

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0